انتخاب یک نام کاربری مناسب در اینستاگرام میتواند تا حد بسیار زیادی اعتماد و توجه افرادی را که در این شبکه فعالیت دارند و بهنوعی جزو خریداران هستند، جلب کند. توجه داشته باشید که فقط و فقط یک نام کاربری برای شما فروش نمیآورد؛ اما لازمه ی شروع فروش شما، انتخاب اصولی و درست آن است.
قبلا درباره ی انتخاب صحیح نام کاربری در اینستاگرام صحبت کردهام و اگر نیازی بهمرور دارید، مقاله زیر را مطالعه نمایید.
انتخاب نام کاربری صحیح برای اینستاگرام
در این مقاله قصد دارم ایدههایی که برای انتخاب یک نام کاربری به کار میرود را برای شما شرح دهم. ایدههایی که علاوه بر رفع مشکل پر شدن اسمها، در رشد شما هم میتواند تأثیرگذار باشد. این ایدهها صرفا برای پیجهای فروشگاهی نمیباشد. پس اگر فروشنده نیستید مقاله را تا انتها دنبال کنید. قطعا یکی از ایدهها مناسب حوزه فعالیت شماست.
ایده اول برای نام کاربری اینستاگرام
در هر زمینهای که مشغول به فعالیت هستید احتمال بسیار زیاد یک برند در محصولات شما جایگاه ویژهتری دارد. برای مثال فکر کنید فروشنده موبایل هستید و زمینه ی گوشیهای سامسونگ در کسبوکار شما بیشتر مشهود است. پس میتوانید از اسم و شهرت سامسونگ در نام کاربری خودتان استفاده کنید. به مثالها دقت کنید:
- Mehran_ Samsung فعال در حوزه موبایل
- Iran_adidas فعال در حوزه البسه ورزشی
- Saeed_ef7 فعال در حوزه ی تعمیرات خودروهایی که دارای پیشرانه ef7 هستند.
دومین ایده برای نام کابری اینستاگرام
این ایده بیشتر برای افرادی توصیه میشود که در زمینه ی خاصی در شهر و منطقه ی جغرافیایی خودشان دارای فعالیت میباشند. استفاده از اسم استان و شهر و … دومین ایده انتخاب نام کاربری اینستاگرام میباشد و شما در کنار اسمتان میتوانید نامی از شهر یا استان خودتان بیاورید. به مثالها توجه کنید.
- Shiraz_gardi
- Tehran.zoom
البته این ایده برای پیچهای فروشگاهی هم قابلاجراست.
- مثال : kafsh.yazd
- Mashhad_mobile
سومین ایده برای نام کابری اینستاگرام
مطمعنا کسبوکار شما قابلیت تعریف با یک کلمه را دارید. برای مثال اگر فروشنده کتاب هستید، خود کلمه کتاب معرف کسبوکار شماست. شما میتوانید کلمه ی کلیدی کسبوکارتان را به اسم خودتان اضافه کرده و پروفایل کاربری خودتان را تکمیل کنید.
- مثال : noon_ir فعال در حوزه نان و غلات
- Ketab_ava فعال در حوزه کتاب
- Khodro.khabar فعال در حوزه خودرو و اخبار آن
- Konkoor_asan فعال در حوزه کنکور
چهارمین ایده، استفاده از پسوندهای خاص
خیلی از اکانتهای اینستاگرامی از پسوندهایی استفاده میکنند که بعضاً نشاندهنده وبسایتشان است. البته گاهی هم این موضوع صدق نمیکند. اما بهطورکلی پسوندهایی شبیه به .ir – .com – org – official – mr – mrs و شبیه به این موارد میتواند در نامگذاری کمکمان کند.
- Raisi_org
- Khodsakhte.ir
- Mr.taster
پنجمین ایده، استفاده از کلمات خاص
زمانی شما برای برند خودتان اسمی دارید؛ اما بازهم بهخاطر پر بودن اسامی به مشکل برخوردید. در این حالت میتوانید از اسامی و صفتهای خاص استفاده کنید. کلماتی مانند gallery – style – feet – gym – mod